Profilerat emballage, eller förpackningar med tryck, är en kraftfull marknadsföringsstrategi där design och visuella element används för att locka konsumenternas uppmärksamhet och bygga varumärke. Genom designen på förpackningen kan produkten sticka ut i butikshyllorna och kommunicera sina unika fördelar på ett övertygande sätt. Det hjälper till att skilja produkten från konkurrenterna och skapar en starkare koppling till konsumenterna.
Profilerat emballage inte bara ökar försäljningen, utan etablerar även långvariga varumärkesrelationer och ökar kundlojaliteten genom en minnesvärd och igenkännbar produktpresentation.
Det finns olika trycktekniker som används beroende på underlag och kvalitet. Bland annat går det att välja mellan:
Tydliga fördelar:
Låt din låda tala för sig själv! Nu kan du sätta din egen prägel på vår prisbelönta "Less material" låda.
Du kan placera ditt tryck på både ut- och insida, och på flera ställen. Detta kan ge en spännande effekt när mottagaren öppnar paketet!
Kontakta oss med din förfrågan så hjälper vi dig.
Etiketter och förpackningar samspelar alltmer och med den senaste tekniken blir förpackningen och den totala köpupplevelsen en viktig del i er kommunikation och profilering.